Thc wietolie/zalf gebruikersaanwijzing

Luister naar je lichaam

Ga bij de behandeling vooral af op wat voor jou goed voelt. Het lichaam weet zelf meestal heel goed wat het nodig heeft. Dat geldt niet alleen voor de verhouding en dosis THC/CBD, maar ook voor de rest van je dieet. Je kunt bijvoorbeeld trek krijgen in iets wat je normaal gesproken niet graag eet. Er zijn gevallen bekend van mensen die opeens behoefte kregen aan gebakken lever, terwijl ze dat normaal gesproken vies vonden. Als ze dit later onderzochten, bleek er in lever precies het stofje te zitten waar ze gezien hun ziektebeeld waarschijnlijk een tekort aan hadden. In de natuur zien we hetzelfde gedrag bij dieren, die opeens ongebruikelijke, soms giftige planten gaan eten als ze bijvoorbeeld last hebben van parasieten.

Op weg naar herstel is ook de rest van je dieet belangrijk. Zoals de grondlegger van de geneeskunde uit de Griekse oudheid, Hippocratisch al zei: “Laat uw voedsel uw medicijn zijn, en laat uw medicijn uw voedsel zijn“. Eet zoveel mogelijk rauw en biologisch. Groente, fruit, kruiden en noten kunnen je lichaam van tal van stofjes voorzien die onontbeerlijk zijn voor een voorspoedig herstel. Er zijn mensen die volledig van kanker genezen zijn, enkel door hun dieet om te gooien. De jonge Amerikaan Chris Wark is zo iemand. Vergeet ook niet om regelmatig de zon op te zoeken (niet overmatig, dus liever geen zonnebrandcrème gebruiken), want ook zonlicht sterkt ons afweersysteem aan.

Schoon schip maken

Dit ‘ontgiften’ is trouwens ook een goed idee voor de rest van je leven. Heb je een relatie die alle energie uit je zuigt? Heb je veel stress? Heb je vroeger een trauma opgelopen waar je nog steeds mee rondloopt? Ga ermee aan de slag. Los het op! Iedere ziekte heeft een oorzaak. Dat kan simpelweg een tekort aan voedingsstoffen zijn of een virus, maar vaak ook heeft het een psychische oorzaak, of een spirituele (te weinig liefde voor jezelf bijvoorbeeld).

Ga bij jezelf na wat het zou kunnen zijn. Vaak is je eerste ingeving de juiste. Laat het niet voortsudderen en doe er wat aan, ook al zijn er soms rigoureuze maatregelen voor nodig. Het kan vooraf aanvoelen als een enorme berg die beklommen moet worden, maar achteraf zijn dit vaak de dingen waardoor we groeien, en weer beter worden.

Beweging en ontgiften

Ook beweging kan enorm veel verschil maken bij het herstel van een aandoening. Ons lymfestelsel, dat een grote rol speelt in ons afweersysteem, kan alleen maar goed functioneren als je regelmatig beweegt. De lymfevloeistof, die allerlei afvalstoffen naar onze reinigingsorganen transporteert, wordt namelijk niet voortgedreven door een pomp, zoals ons hart dat doet voor de bloedbaan, maar is afhankelijk van onze eigen beweging.

Ook een ontgiftingskuur van ons lichaam kan veel goede resultaten opleveren. Ontgiften is een simpel proces, je kunt door water met kruiden zoals selderij en koriander te drinken, koffieklysma’s te doen en bijvoorbeeld groene appels of rode bieten te eten al heel wat vastzittend gif losmaken uit de weefsels en organen van je lichaam. Ook cannabis(-olie) zelf is een beproefd ontgiftingskuur. Dit is niet altijd een leuk proces, je kunt je door de overdaad aan gifstoffen die de lever en nieren opeens te verwerken krijgen wat slap en koortsig voelen. Maar het is zeker de moeite waard.

Hoe moet ik wietolie met THC gebruiken?

Begin met één druppeltje onder de tong te doen. Niet doorslikken, maar als dat wel gebeurt, is het ook niet erg. Meestal is de druppel binnen een paar minuten door de mond opgenomen. Daarna dagelijks de dosering met een druppel verhogen, tot je het juiste effect bereikt. Voor een succesvolle aanpak van kanker moet je voor de maximale dosis wietolie met THC gaan, voor andere aandoeningen kun je vaak met minder af.

Je kunt van wietolie geen overdosis nemen, dus je kunt zelf uitproberen wat het beste werkt. Als je aan je taks zit wat de THC betreft, kun je hoogstens wat tintelingen in je handen en voeten, een droge mond en/of een warm gevoel ervaren. Dat is het begin van stoned worden.

Dan weet je dat je de dosis even niet verder meer moet verhogen. Die bijwerkingen verdwijnen gewoonlijk snel weer, en het lichaam past zich meestal binnen 1-2 weken aan dit nieuwe middel. Je kunt wietolie ook als zetpil innemen, bijvoorbeeld vermengd met stearine of cacaoboter. Dan krijg je dat ‘stoned’ gevoel niet. Je kunt wietzetpillen kant-en-klaar bij enkele van onze wietoliemakers bestellen.

De kern van de zaak

Je hebt een patiënt, en je hebt een geneesmiddel. Het ENIGE wat telt, is of die patiënt herstelt door dat geneesmiddel. Het doet er niet toe wat overheden zeggen. Het doet er niet toe wat medische autoriteiten zeggen, of zogenaamde deskundigen die vaak van alle kanten beïnvloed worden door partijen die verre van het belang van de patiënt als hoogste doel voor ogen hebben. Je kunt hun adviezen laten meewegen bij je beslissingen, maar laat hen nooit vóór jou beslissen.

Het gaat erom dat je beter wordt. Het maakt niet uit op welke manier, doe het op JOUW manier. Ieder mens is anders, ieder lichaam is anders, ieder DNA is anders, dus het heeft geen zin om iedereen over dezelfde kam te scheren (zoals de reguliere oncologie helaas nog dagelijks aantoont).

Voor iedereen die er open voor staat, kan wietolie een schat aan voordelen opleveren. We wensen je hier veel succes bij.